Followers

Thursday, February 19, 2009

VIVA aka Very IndecisiVe in Answering

Buzz.. lama gila tak update blog nih. usmkk wireless cam apa lagi.. ditambahkan dengan kesibukan (ke?) dengan assignment, CA, VIVA, aktiviti2 blah2..

tadi baru abeh VIVA Nutrition & Disease I Dr Jesmine.. blurred gila aku... ntah lor. cam tak yakin je nak cakap jawapan tuh. memula Dr tanya
'r u prepare well or not?'..
'yes i read all of the lecture notes, but dont really understand...'
'why arent u come to my room and ask?'
'...'

'err..i just started reading it last nite!!'
oh sure aku tak cakap camtu..cakap dalam hati jek..

pahtu first soalan dia bila tengok aku cam blur2 Dr bg soalan dr first lecture note
'ok, tell me the common diseases of men?'

argh..dalam otak aku dah fikir macam2 disease..tapi taktau pasal apa aku tak yakin..so aku jadi gagap2..cakap ar prostate cancer, diabetes mellitus, CVD, hepatitis.. aku cakap stroke.. tapi Dr cakap tu general term..(erk!!) science student tak patut guna term tuh.

lepas dia cakap sket2 pasal disease2 men tuh, Dr tanya (lagi..)
'what is the nutritional status of liver disease patient? malnourished or undernourished?'

'malnourished...er becoz.. (quiet)'

cam simple jek soalan. pun aku blur. kalo liver mesti ar ade kena mengena dengan metabolism of carbohydrate, protein, lipid, vitamin B sumer tuh.. tapi tak tau r pasai apa aku gi masuk gak pasal kidney.. Na & K electrolyte imbalance.. bengong.

lastly,
' do you know what is hepatic encepalopathy? '

' er,, something to do with ammonia..and..err '

laaa. soalan Mei Ay tadi.. aku ada la belek sket pasal benda ni pas Mei Ay citer ape soalan dia.. tapi baca pon kurang faham sebab anxiety tinggi sangat kot. hak2. yang aku tau ia pasal ammonia..

last2 dia terang kat aku..yg ammonia tuh tak dapat convert ke urea. and this ammonia gi cross blood-brain barrier lalu sebabkan coma..

duhhh~~ x(

akhir sekali, Dr pesan..
'now u realize that u need to read more? please be prepare for the next test...'

lebih kurang camtu ar Dr cakap..dia tau aku tak cukup membaca..huhu

memang ar..baru start baca semalam. benda2 camni dia kena continuous baru ar ada keyakinan sket..tapi aku stop pahtu baru sambung balik.. aku ada gak baca pasal penyakit2 ni kat tenet..tapi tak selalu...adeh..

pasni nak kena baca jurnal2 diabetes mellitus type II lagi 7.. (argh!) ahad ni kena submit assignment Dr Jesmine, ada OSPE Prof Wan, ada interview LHP 456.. dasat gila ahad..

kalo aku pegi gak TKD Family Day kat Kuala Koh tuh, aku taktau ar apa jadi.... sori Aizat aku terpaksa tarik diri..

4 comments:

  1. owh...
    scary je viva tu...
    hmm...
    ak pnya turn hari khamis ni...
    huhu...
    tengah risau sangat2 sbb ni first time ak jawab viva...
    ari khamis tu da la ada CA dr foo...
    huhu...~
    msti dua2 result tu ak score truk...
    huhu..~

    ReplyDelete
  2. ha..smla ngan aku..
    ntah pape aku jwb..
    kcwa gla..
    aku asa smua jd cm2 coz nervous sgt kot..
    adrenaline tggi sgt..haha..
    relax kak..jgn rsau..=)
    huhu..

    ReplyDelete
  3. weyy..~ takutnye aku..~~
    warghhh..~aku rasa cam nak mati jerkk..~
    camne la aku nk jawab nnt...~
    smkin gabra aku!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  4. ingatlah kata2 Alvin Toffler.. "golongan yg tak bersedia akan terus tenggelam dalam arus perdana..."

    aku salah seorang yg tak bersedia..huhu.

    btw good luck kpd yg belum VIVA lagikK!

    ReplyDelete

would love to hear your thoughts on this.. click "subscribe by email" to get my reply :)