Followers

Sunday, June 21, 2009

Kyle XY Tamat Dengan Ketidakpastian

Aku bengang. Baru-baru ini, aku telah mendownload TV Series Kyle XY. Melalui wikipedia, aku dapat tahu siri ini hanya sampai Season 3. Okay la. Aku ingat Season 3 tu betul-betul tamat la. Tapi, malam ini setelah habis tengok episod 10 Kyle XY Season 3, aku betul-betul tak puas hati.

Nak tahu macam mana ending nya?

Stupid cliffhanger




Ya. Siri ini tamat dengan mamat Cassidy ini mendedahkan bahawa beliau dan Kyle adalah adik beradik, satu ibu kandung untuk mengelakkan Kyle dari terus mencekiknya. Macam itu sahaja. Apa yang terjadi pada Latnok? Klon-klon in da making Kyle tuh? Hubungan Kyle-Amanda-Jessi? Blah2?? Banyak lagi tak terjawab. Takkan nak tamatkan begitu sahaja? Haihh. Kalaupun, ABC Family (nama produksi yang hasilkan siri ini) nak tamatkan siri ini atas alasan rating turun atau alasan2 lain, at least buat la ending yang memuaskan.. Macam Jericho dan Prison Break. Takde la fan2 tertanya-tanya...

Setelah lurking around the internet pasal penamatan siri ini, aku jumpa artikel tentang penulis siri Kyle XY menjawab persoalan yang belum terjawab dalam series finale. Heck. Ini link dia:

Kyle XY Ending


Setelah baca artikel tu, ada la terjawab sikit persoalan2. Huhu. Siri ini pada mulanya Season 1 memang best. Dalam Season 2 setelah Jessi jadi baik, siri ini mula jadi bosan. Tapi, disebabkan aku dah tengok, baik aku tengok sampai habis. Namun, malang. Ianya diberhentikan. Rasanya selepas ini, aku patut layan movie je lah kot. TV Series ni suka sangat ending tiba-tiba.

Kisah innocent Kyle. Hubungan kekeluargaan. Friendship. Boyfriend girlfriend. Sifat saling memahami dan mempercayai. Semua ada kat siri ini. Namun, ia sudah tamat. Bye bye bye..wahai manusia yang tak berpusat.


Aku suka quote Kyle yang ini:
People live much of their lives in uncertainty. What happens in a week, months or maybe years later. I wondered about my own life. If I would be able to answer the questions had kept appearing, I guess I, too was looking for certainty. However, the only certainty for the future, is that the answers to the unknown are most likely hidden right in front of us.

Woo. It's deep. Always the uncertainty thingy. lol


5 comments:

  1. perbezaan siri English dengan Asia (Korea/Jepun) boleh dilihat dari segi ini.

    rating turun, siri stop dengan abrupt ending.

    berlainan dari Korea, dye akan olah balik skrip supaya episod kurang.

    and that's what makes me love Korean. haha

    ReplyDelete
  2. hm, betul. cam citer GodHand Teru. aku layan Jepun je.

    btw, terima kasih kerana sudi melawat blog ni.

    ReplyDelete
  3. start season 3 ak dah mula nyampah tgk...

    ReplyDelete
  4. aku dah cakap dah, toksah tengok cite budak takde pusat nih........
    huhuhu........
    jadi cam cite john doe la nampaknya......

    ReplyDelete
  5. amirah che ahmat le punya pasai kasi aku citer ni...

    ReplyDelete

would love to hear your thoughts on this.. click "subscribe by email" to get my reply :)