Followers

Thursday, April 22, 2010

Pukul 3 Pagi

Jam Casio itu menunjukkan pukul 3. Bukan petang. Tetapi pagi. Masuk hari ini, sudah dua hari Mr. Kool tidak boleh tidur. Sudah berkali-kali beliau cuba melelapkan mata. Dari pukul 1 pagi tadi, beliau berada di atas katil empuknya. Tidur melentang. Mengiring. Meniarap. Pusing kanan. Pusing kiri. Akibatnya serupa. Ketika hendak tidurlah, macam-macam benda yang terpampang di kepala. "Tension betul," fikirnya. Tambahan lagi, kepanasan malam tersebut juga mengganggu tidur Mr. Kool.

"Ahh! Tidak kool langsung malam ni! Asal panas nak mampus?!"


Disebabkan tidak boleh tidur, Mr. Kool mengambil keputusan untuk membuka laptopnya. Terbuka blog ketidakpastian. Ada temu ramah yang perlu beliau setelkan.

"Ok ar. Ada masa ni, baik aku jawab temu ramah itu. Macam bez jek."


Mr. Kool

Temu ramah tersebut dijalankan oleh cik Amalina. Hasilnya adalah seperti di bawah:

1. Apa yang anda akan buat bila anda tahu kawan anda tikam belakang anda?
Dengan ilmu Taekwondo di dada, saya elak dan bagi montum jireugi kat dia. Jika tak berkesan, saya akan ambil apa sahaja yang ada di sekitar saya, contohnya tiang lampu, saya cabut dan libas dia.

2. 6 orang dihati anda?
Di hati saya ada kamu, awak, dia dan mereka. Mereka berjumlah 3 orang. Do your math.

3. Anda rasa anda kacak comel?
Kau nak suruh aku perasan atau merendah diri?

4. Single or taken?
Movie Taken orang cakap cambez tapi tak tengok lagi. Ah, movie I'm Not Single lakonan Farid Kamil tu takbesh pon.

5. Blog yang mana anda suka?
Mencari sesuatu yang (tak) pasti. Ehh?

6. Adakah bilik anda kemas setiap hari?
Jujur saya katakan, tidak kemas setiap hari. Akan tetapi frekuensi mengemas saya agak tinggi iaitu sekali seminggu.

7. Lagu yang terakhir anda dengar?
Kalau lagu, Muhammad Ubaid - Elaika. Baru dipromote oleh -fickryhisham. Kalau soundtrack, Toshiro Masuda - Hokage.

8. Last text message
Makan x?

9. Last phone call?
My dad call me asking about my well being.

10. Hari terakhir anda menangis?
Apa nangis-nangis? Tak macho betul. Ah. Hari tu tengok movie Bigfish. Layan jugak emonya.

11. List 5 warna kegemaran anda?
Ai. Warna yang suka pun nak tau ka. Ok la...Aoi, Green, Kuroi, Shiroi, & Ahmar. Paham dakk?

12. Orang yang terakhir anda ber'YM' ?
YM is soo ancient. I'm using GT aka Google Talk!

13. Game yang anda paling suka ?
You mean video game? DotA perhaps. Maen dah 3 tahun tak bosan-bosan. Tapi sem ni sudah lama tak maen!

14. Adakah anda peminat MCR?
Saya suka album The Black Parade. Mari kita lihat album baru mereka nanti bagaimana pulak.

15. Ape perasaan anda masa jawab tag ini?
Mengantuk. Tapi stress kerana tidak dapat tidur. It's already 3 am lawl.

16. Anda rasa tag ini best?
Ah..Biasa sahaja. Tag ini umpama menjawab temu duga. Biasa la kan orang popular.

17. Tag lagi 10 orang.
Mereka yang tiada idea untuk berblogging, dah lama tak update, boleh la jawab tag ini. Rasanya nak tag rakan blogger yang baru dikenali la.

-fickryhisham

Tag ini tak wajib untuk dijawab. Ingat tu. Sila copy paste soalan ini dan jawab di blog anda ye.

---------------

Demikian temu ramah Mr. Kool malam tu.

"Wuaarrgghh! Ngantuknya....awatla panas sangat ni..."

Mr. Kool terus cuba meneruskan perjuangan beliau untuk tidur malam itu.

P/S: Entri ini tiada kena mengena dengan lagu P.Ramlee - Pukul Tiga Pagi.


3:08 am, 22/04/10
chanz

15 comments:

  1. waaaa........
    mr kool tu........
    huhuhu........

    ReplyDelete
  2. dari kabuto bertukar menjadi mr kool...haha

    ReplyDelete
  3. memang saya hamba berdosa...tapi fikir secara saintifiknya...ia bermaksud badan aku metabolism tinggi...thermic effect of food!!! sebab tu ar...

    ReplyDelete
  4. @Din diet

    Kabuto tu kumbang. Mr Kool tu Shizuo.

    ReplyDelete
  5. Salam....wahh!
    Terharu aku weyh untuk baris ayat yang ke-17.
    Nanti aku creditkan hang ekk!

    *maseh dilanda konflikasi & kemusykilan kenape blogku ditag...Ape yang special ekk?

    ReplyDelete
  6. hehe..wey..jom try blogger in draft...cam comel~~

    ReplyDelete
  7. @miss keroppi

    nak try gak..tapi cam takut jadi pape lak...

    ReplyDelete
  8. @-fickryhisham-

    Sebab kawan aku yg len suma dah pernah kena tag..n ada yg dah jawab pon tag tu..so bg kat hang lak ar..

    ReplyDelete
  9. tudiaa jawapan. cikgu bagi A++++++ baik punyalah..huahahaha i loike i loike

    ReplyDelete
  10. cop kawan2. blogger in draft tu ape ye. kurang fhm di situ..hehe

    ReplyDelete
  11. @ Amalina

    Yay!!!! TQ cikgu!!! Memang terbaek ah!

    Boleh cek ni url ni: draft.blogger.com/

    ReplyDelete

would love to hear your thoughts on this.. click "subscribe by email" to get my reply :)