Followers

Friday, April 20, 2012

kisah survey


So, untuk pengetahuan anda semua (nak tahu ke?), aku telah join aktiviti survey Institut Kesihatan Umum (Public Health Institute) sebagai Pembantu Penyelidik (RA). Kerja simple je. Pergi sekolah. Bagi budak-budak jawab survey. Ada 4 modul semua. GSHS antaranya. Lain2 soalan tentang Stress dan Nutrition.



Ini post budak diet/kesihatan lebih mudah memahami. Yang lain tu buat2 faham je la. Projek ni di bawah National Health & Morbidity Survey 2012 (NHMS) (aku rasa no 4 dah..). So untuk tahun ini mereka mahu fokuskan pada remaja belia. Malaysia sebenarnya tak cukup data. Data tentang remaja sekolah kita dalam bidang kesihatan kurang. Kalau nak dibandingkan dengan US. Banyak je study dorang buat. Kita?


Pengalaman join kerja ni aku rasa paling best. Inilah kerja yang paling rilek sekali. Boleh gi jalan-jalan pe sume. hehe Well, sebelum aku join ni, aku kerja sebagai Catering Dietitian. hoho......... Hanya mereka-mereka yang pernah jadi catering dietitian ni je tahu betapa "syiok" nya kerja.. Kena jadi robot!

Anyway, malas nak citer panjang la. Tengok la gambar sikit2:

Masa kursus di Port Dickson

Sempat berBBQ lagi~

Dekat Bukit Bendera..

Gi Taman Negara Pulau Pinang.. lagi

EH APSAL SUME GAMBAR JALAN2 JE? KO KEJA KE JALAN2?

haha..kan aku dah cakap banyak berjalan-jalan. lagipun mana boleh tunjuk gambar budak2/responden2 tu..kena jaga confidentiality. cewah. seronoknya gi sekolah ni bila dapat jumpa banyak loli dan shota~ hua3 takpe aku tunjuk sikit gambar betul2 bekerja

Abang hensem tanya ada kakak comel ke x pasal FFQ

 Malam kena buat QC, check quality jawapan budak2


Dan Selasa lepas tamatlah sudah kontrak kerja aku, lalu kini daku bergelar hikikomori kembali!!!



Beberapa perkara yang budak-budak suka salah faham/tak tahu semasa menjawab soalan:
- Apa itu suplemen?
- Definisi snek yang betul.
- Mendayung/berkenu, papan selaju, senamrobik, bola lisut (selalu Indian/Chinese)
- Worst, tarikh lahir sendiri pun tak tahu..



Bye bye IKU~

P/S: Apa plan aku lepas ni? ada la...

4 comments:

  1. Tarikh lahir sendiri tak tau? kesian...
    uiyooo ramai ke budak skolah minat kat abang ensem? xD

    ReplyDelete
  2. Wah.. Best amattt!! Btw, tak apply tuk renew contract ke??

    ReplyDelete
  3. @uteh - budak sek ren yg tak tahu. darjah 4-6. tapi patotnya dah tahu kot.

    @rmdn - hehe. tak dapat renew rasanya.. unless ada projek baru

    @din - jawapan pe? hoho. byk soalan kot.

    ReplyDelete

would love to hear your thoughts on this.. click "subscribe by email" to get my reply :)