Followers

Friday, September 7, 2012

kisah interviu


"Tak ingat."

Jujurnya aku.




Kenapa setiap kali sesuatu soalan ketika exam/presentation/viva/interviu atau peristiwa penting lain yang aku rasa sepertinya kosong sekali idea untuk menjawab, akan tetapi bila lewat malam berlegar-legar di kepala beribu poin. Terutama apabila aku hendak tidur...


Mengapakah..


Padahal interviu semalam bukanlah nervous mana. Panel interviu seperti sembang-sembang, tanya soalan pun macam style member tanya. Cuma.....aku KEKERINGAN IDEA.


Aku tahu jawapan. Semua soalan dia aku tahu. Ada simpan dalam setiap sel dalam otak aku ni.

Bariatric surgery? Bukan aku tak pernah baca gila-gila topik tu masa praktikal kat Hospital Taiping..even dapat 2 3 patient masa tu..

Peptamen? Beb...peptamen faveret formula aku kot... Sebab nama dia best antara formula enteral lain.

In-house vs outsource food service? Dua-dua sudah pernah aku lalui, aku tahu kebaikan keburukan masing-masing..

Dah setahun tinggal. Dapat kerja takde klinikal langsung. Camne?

Blank ja. KOSONG.

Najwa Latif punya bahana ni.


Sapa sini tokan NZT? Aku gian nak NZT......Sangat sangat..


I need to assume the worst and........progress with my other plan.




2 comments:

  1. Huhuu takpe takpe. Sy pun masa intebiu pnah lalui benda yg sama. Otak jadi blank walopun sbenarnya tau jwpn dia. Yg bestnya blank di masa2 camtu je tp bila org tya casually boleh lak jawabnye... hahaa

    ReplyDelete
  2. aah kan. kalau orang tanya waktu biasa2, cam hebat je cerita. adoyai...

    ReplyDelete

would love to hear your thoughts on this.. click "subscribe by email" to get my reply :)