Followers

Thursday, May 21, 2009

Benda Yang Ku Sayangi

Tak tahu kenapa. Aku tetiba terfikir pasal tag Lea yang dah lama tu. Baik aku post je sebelum terlupa.

Tagnye berbunyi begini:
Sila ceritakan 3 benda kesayangan anda..
Cam hampeh je arahan. Takpe. Nak tulis juga.

'Benda' kalau dari segi bahasa merujuk pada sesuatu barang la, tidak bernyawa, objektif, boleh dilihat, isnt it? Tapi, kekadang ada gak orang guna perkataan 'benda' untuk yang bernyawa, subjektif dan sesuatu yang ghaib. Takpe. Aku nak cakap benda yang tidak bernyawa, objektif dan boleh dilihat dengan mata kasar.

Aku tak tulis ikut rank benda yang aku sayang ni.



1. Laptop COMPAQ Presario F700

Semua orang tahu kegunaan benda alah ni. Sebab apa aku sayang sama dia? Dia dah berjaya menyebabkan aku melakukan banyak perkara bersamanya. Setiap hari aku mesti dengan dia. Asyik2 muka dia. Segala data2 penting aku, semua ada kat dia. Perihal akademik, perihal hiburan, perihal macam2 lagi la. Kalau takde benda ni, aku rasa aku akan jadi blur sekejap. Taktau le. Mungkin aku akan buat senaman Yoga kot.. hahak.

2. Buku/Books/Kitab


Ini umpama medan 'hard copy' aku. Manga, magazine, novel, buku2 akademik dan ilmiah, semua ada kat rak tu. Semuanya aku sayang. Semua aku beli sendiri dengan duit aku. Mungkin anda tengok kat rak tu macam banyak manga & komik, (memang pun) sebenarnya, macam2 jenis buku ada situ. Buku lakaran komik2 buatan sendiri masa muda2 remaja. Buku sudoku. Buku kenangan SMKANT & KMPP. Macam2 lagi la!! Ada sesetengah aku sayang dan balut ia dengan plastik. Baru kekal kecantikan covernya.

Sebenarnya, ada banyak lagi buku2 aku yang aku dah simpan dalam kotak. Doraemon. Kreko. Masih sayang lagi. Cam rugi je nak buang. Banyak woo Kreko aku.

3. DVD Collection
Seperti yang tertera, inilah album aku. Album ape? (dengan nada seorang ahli motivasi, sape tengok Los & Faun dia tau la..) Album koleksi DVD2 aku yang aku burn. Koleksi movie. Drama. Anime. Dan ada gak back up data bagi hard drive laptop aku. Rasanya ramai yang tau camne aku jaga DVD aku. Orang2 yang pernah pinjam DVD aku, tahu ler. Hehe. Bukan apa. Citer best2. Ada yang penat2 aku donlod, Penat menunggu ar. Takkan senang2 aku nak biarkan korang menghilangkan, mencalarkan dan seterusnya memusnahkan koleksi2 aku!!! Lu fikir la sendiri..


Inilah benda yang aku sayang. Bila USM KK fellow tengok koleksi DVD aku, mereka cakap,
eh Hakim, Boleh wat library ni! Boleh wat sewa! 50 sen satu ka..
Kalau rakan2 yang datang rumah aku plak, tengok rak buku aku,
aku rasa baik hang buka library buku ar.. Ada untung gak. Aku jadi partner. Jom ar!!
Untung je hampa fikir..Ish2. Benda. Barang. Keduniaan betul. Tapi, nak wat camna. Aku tetap sayang. So, kawan2 kesimpulannya, jagalah barang yang anda sayang sebelum terlambat.. (ape yang lambatnye??xD)

Seterusnya, tag aku jatuh kepada - DarkArtz. Ko kan free... hehe.

6 comments:

  1. wala...hebat2..
    tp still x leh lawan almari buku umah aku.hua3...
    eh2 hakim...adik aku tbe2 dapat g intec...so, cter x byk arr..dia x smpat nk dwnload..h0ho..

    ReplyDelete
  2. byk lg yg aku sama ada buang @ simpan dlm kotak..
    takpe tak banyak, janji ada. hahak.

    ReplyDelete
  3. haha..bt0l2..asal ade..
    tp..aku logik arr bertimbun2 bnda2 cmtu..
    adek bradek aku ramai..
    sme ske komik...haha!
    aku bli det. conan..
    yg laki tu bli gempak, utopia, manga2 lain...
    yg kecik bli doraemon, shin chan..
    best2.. otak kami sme je..hua3..

    ReplyDelete
  4. "eh Hakim, Boleh wat library ni! Boleh wat sewa! 50 sen satu ka.."

    hmmmm........
    macam pernah aku dengar ayat ni......
    yelah, aku pernah dengar ayat ni......
    hehehe........

    ReplyDelete
  5. wah...nanti aku nak pijam r ko punyer citer3 tue..
    ko ade byk x citer jepun???

    ps: i saw something kat rak tue...
    hahahaha...

    ReplyDelete

would love to hear your thoughts on this.. click "subscribe by email" to get my reply :)