Followers

Wednesday, August 26, 2009

BOSS


Tahun ni aku satu bilik dengan student medic 4th year. Aliff Ridzwan. Apabila beliau masuk bilik, beliau akan bagi salam dan suka menyapa aku dengan ayat ni,
BOSS! Tengok citer ape bos?

Aii BOSS! Study nampak!

Aha, memang peramah orangnya. Tapi aku bukan la nak cakap pasal roomate aku kali ini. Memang bukan habit aku nak cakap pasal orang lain. Cuma ucapan perkataan BOSS yang selalu digunakan beliau seakan sesuai dengan keadaan aku semester ni. Walaupun aku tahu beliau suka-suka je guna perkataan tu.


Semester ni, ada banyak tanggungjawab aku kena tanggung. Sebagai ketua. Ketua bagi kelas GTU301 Law & Ethics for Health Professionals & LAJ100 Japanese Language. Sebenarnya, aku malas nak jadi ketua2 ni. Buat pening kepala je. Lagipun, aku ni seorang yang ignorance, tak peduli sangat hal2 orang len. Akan tetapi, aku rasa apa salah cuba sekali. Well, biasa lah pada awal sem, mempunyai semangat yang tinggi. Konon2 boleh ubah diri ini. Rasa dengan menjadi ketua, mungkin aku akan jadi lebih rajin. Well, guess what - I AM STILL THE SAME. Malas. Benarlah, manusia tak mungkin boleh berubah sangat.

Untuk kelas GTU301, tak terdetik langsung nak jadi ketua. Tapi, disebabkan Ridhuan Audio push aku, ditambahkan lagi dengan takde sorang pun yang nak volunteer, lagi dengan kesian tengok Puan Rehanah penat bercakap seolah2 macam merayu, maka dengan baik hatinya aku turun ke bawah. Har3. Bengong. Walaupun Kolu dah bagitahu kat aku sebelum tu yang Prof Hawa suka buat kelas ganti sana sini. Aku tetap saja nak menyusahkan diri. Masalah utama bagi subjek GTU301 cuma nak cari kelas ganti Prof Hawa. Budak Speech & Audio asyik sibuk dengan klinikal nye. Nak cari masa yang sesuai punya lah susah. Prof Hawa pula begitu sibuk, tidak membalas mesej atau mengangkat telefon. Kemudian, budak2 lain tak abeh2 mesej tanya,
Ada kelas tak? Ada kelas ke???

Argh. Fed up. Namun, atas rasa keprihatinan aku balas jugak mesej itu walo nombor tu tak dikenali.

Kelas LAJ100 pulak, masalah dia cuma Mr Khoo adalah cikgu dari luar USMKK. Beliau perlu ikut arahan Pusat Bahasa. Lagi, disebabkan Group kami group terakhir, Group 5, susah nak cari masa lagi. Budak Group lain dah tibai dulu. Mr Khoo pun ada kelas dia sendiri. Lagi, tadi kami dimaklumkan kelas kena buat 5 jam seminggu. Huh. Dasat. 5 jam. Nak kena cari masa lagi. Nasib baik cos yg ada Biomed & Diet je. Tapi budak Biomed banyak Lab lak. Takpe ar. Walaucamnepun, LAJ100 best dan enjoy. Best sebab apa? Sebab dapat belaja Jepun laaa! Haha. Coz I am such a wapanese. Mr Khoo pun sangat friendly je.

Just for the LOL

Masalah lagi jadi ketua kelas ni, aku kena sentiasa ada kredit nak mesej2 dan call2. Kredit aku sem ni akan sentiasa tinggal RM1 setiap bulan. Kalau sebelum ni, baki kredit punya banyak sampai RM10 pun ada. Cam tak guna langsung je.

Sungguhpun macam banyak masalah, semua perkara tetap dapat dilaksanakan, walaupun mungkin tak begitu baik. Mungkin korang anggap aku ni cam tak ikhlas buat kerja, aku ungkit2. Lantak korang la. Janji aku wat kerja. Peduli apa aku. Like I said, I am an ignorance guy. Peace!

9 comments:

  1. hidup boss!

    arigato kuzaimas!!


    -former boss/wakil kumpulan

    ReplyDelete
  2. kan gune Upax...
    xde la mahal sgt nak forward msg ke hape..

    ReplyDelete
  3. hahaahaha!
    see?
    ko kan seswai je ngan jawatan sbagai monitor klas jepun tu...hua3..
    naseb baek aku x jd m0nitor..pening seyh nk cr msa2 yg seswai...kesian ko..
    lalala~
    btw, dak2 ni dh marah dh sbb klas jepun tu nk 5 jam..h0ho..
    aku xtau nk plih side sape..haha!
    mmg arr best blaja jepun..
    tp mcm burden arr 5 jam tu..
    huhuhu..
    klw laa aku amek jepun je sem ni, xde teras, ok arr nk wat bpe jam pn..kan?

    ReplyDelete
  4. eh..ye ke?

    maaf le.x pndai bhs jepun.

    ReplyDelete
  5. Lea, ko tak faham. Yeah. Tak mahal. Tapi nak kena mesej/call ramai org. Tak sume pkai celcom.

    Nisah, seb bek Mr Khoo call aku cakap kelas 1/9 ada. Huuhu. Dari awal aku dah sense LAJ100 ni akan bermasalah. Duhh.

    ReplyDelete
  6. eh? 1hb ade klas la...?
    brape jam? 2?
    then lg 3 jam bila? 2hb 2 jam...n ari kamis sejam...cmtu?

    ReplyDelete
  7. huhu. rasa jugak bersalah sikit2 on behalf of Audio Speech. tapi gitu le, hari ada klinik payah nak cakap. tak tentu habis pukul berapa.

    kitorang selalu lah surrender dengan kelas ganti. redho je. malam2 kelas, study week pon kelas lagi.
    -__-"

    go go boss! ;)

    ReplyDelete
  8. sian korang audio eh. takpe. tak usah rasa bersalah. =)

    ReplyDelete

would love to hear your thoughts on this.. click "subscribe by email" to get my reply :)