Followers

Sunday, June 5, 2011

Reviu Merepek: Karak

Banyaknya duit aku gi tengok muvi lagi eh?

Tak plan pun, takdak niat pun nak tengok citer ni.

Just happen that kekawan datang kenduri kawan aku sorang ni. Then, what's next? Fikir kami nak buat aktiviti apa pulak. Other group went to karaoke, and my group went to cinema.



Plan nak tengok citer X-Men, tapi sudah penuh. Yang ada pukul 7 pm. Konfem tak Maghrib dah! So Karak la..yang ada kosong.




Malas nak cakap banyak la citer ni. 3/5 je.

1) Point no 1 diberikan sebab CGI depa awesome. KRU studio la kot kan.

2) Point no 2 diberikan sebab ia membuatkan aku terfikir. Aku terkesan dengan kata-kata seperti "kamu dah lama tak sembahyang." "fahami maksud ayat al-Quran tersebut, yakin dengannya bukan sekadar hafaz sahaja." huhu.. Inilah mesej tersembunyi yang tak ramai penonton dapat kesan agaknya..

3) Point no 3 diberikan sebab muzik latar belakang (BGM) yang best. Haunted punya muzik. I like I like. Pilihan yang tepat bro Edry!

Aku memang suka benda grafik + muzik dalam citer, so kalo okay ia dapat markah dari aku! :P


Itu je lah yang bestnya. Yang tak best? Pertama, sebab ini cerita bergenre seram. Atau dengan kata lain, citer HANTU. Aku tak pernah suka citer hantu. Bagi aku citer hantu itu sangat pointless dan dipenuhi dengan jeritan tak bermakna. Tengok citer ni pun just by chance. Aku ingat, "lama tak tengok citer hantu, try ar sat."

Kedua, plot yang sangat predictable. Klu-klu seperti luka sikit punya besar kat dahi takde rasa pape pon dah cukup bagi aku tahu yang mereka...(spoiler: tahu-tahu la eh kalo yang dah tengok la). Bagi yang belum tengok, pernah tengok citer macam The Passengers? Hah, ini citer lebih kurang ar. (Spoil gila dah aku, lol). Ever heard of the word Limbo? Purgatory? ahak..

Ketiga, lakonan biasa amat. Shahir amat kekok. Tau la first movie kan. Dan bajet sweet pulak dengan awek dia. Tak jadi weh. "Zura, I've already missed you.." Baru kuar sat keta dah rindu-rinduan eh?? Adehh.. Asal KRU amek Shahir berlakon eh? Sebab dia pernah eksiden ka? lol


P/S: Apabila mendapati ada seorang rakan dah beli kereta ni....Nissan Sentra lak tu..haih, saya pun tak boleh berada dalam zon selesa lagi dah!!

7 comments:

  1. Aku kalau cite melayu terus euwwww~

    Ampunn!

    ReplyDelete
  2. aku pun dah tgk movie nie, citer seram, tapi aku boleh gelak guling2 kot dalam pawagam, haha....

    ReplyDelete
  3. @mir - apsal ko suka? haha

    @aminz - kami pun gelak. sebab ammar aripin menjerit tetiba. hahaaa

    ReplyDelete
  4. kiranya aku download jugak la ini movie.hahaha
    masuk no giliran ke-73.

    ReplyDelete
  5. tengok la...haha.....ada satu part aku tak sentuh...lakonan Kilafairy yang amat.....gedik.

    ReplyDelete
  6. hoho..si gedik tue.asyik2 tunjuk muka dia bermakeup dalam kereta tue..menyampah tul!!

    padan muka dia MATI!! hehe

    geli gak dengan Shahir tue berpegang-pegang..uwekk terus muntah

    wei pe lagik!! transformer NEXT!

    ReplyDelete

would love to hear your thoughts on this.. click "subscribe by email" to get my reply :)