Followers

Tuesday, December 10, 2013

Belajarlah untuk redha..


Mana salah aku?

Mana silap aku?

Salah aku sebenarnya adalah sebab aku tak redha.



Redha dengan keputusan diri ini.

Redha dengan kesan dari pilihan aku.

Aku yang salah.

Semuanya aku sendiri buat keputusan.

Aku yang tak mahu pindah sekolah.

Kononnya..

Tak mahu berpisah.

Aku yang tak mahu terima tawaran.

Nippon he.

Aku yang tak fikir betul-betul selepas terima panggilan.

Bulat-bulat tolak tawaran lagi satu.

Kononnya aku taknak jadi cikgu.

Sekarang? Technically you're also a teacher now.

Aku yang salah letak pilihan.

With your good result at that time, you know you'll get it if you put it number one.

I thought I can do everything.

Aku yang salah tak kaji betul-betul.

Aku yang salah..aku tak beristikharah.

Akibatnya.....

Asyik menyesal menyesal.

Apalah.

Sekarang, lepas graduasi. Aku dah tak peduli. Langsung tak peduli sangat apa keputusan aku buat. Sebab aku tahu, impaknya tiada beza. Yang penting, aku dapat senang. Itu je yang aku letak prioriti bila buat keputusan sekarang ini.

Senang nak makan.

Senang nak beribadat.

Senang nak rehat.

Senang nak tidur.

Ak dah lalui pelbagai kerja yang menarik kebebasan semua itu.

Maka aku tak mahu lagi ia terjadi.

Belajarlah untuk redha wahai diri..

Allah Maha Mengetahui.


"Usah disalahkan takdir yang melanda,
Renung kembali sejarah silam
Dengan membiarkan ku sendiri
Ku terumbang ambing mengenal diri.."

- Inteam, Redha.



No comments:

Post a Comment

would love to hear your thoughts on this.. click "subscribe by email" to get my reply :)