Followers

Thursday, March 31, 2011

Kitten Neko Nya Nya~

Tersebutlah kisah seekor, eh tak, dua ekor anak kucing..

Semalam, dalam kelam kabut aku dalam perjalanan hendak ke Bilik Seminar Perpustakaan Hamdan Tahir, (laluan biasa dari Murni tu..) setibanya aku dekat dengan tangga ke bilik lecturer baru tu, aku terserempak dengan seekor anak kucing!



Nyaa nyaa nyaa
aaa kucing i takut i takut.

Buat apa nak takut kucing? lol. Kucing adalah antara haiwan yang paling jinak kat dunia ni! Dan comel.



Neko-chan. Ichiro

Disebabkan aku tengah kelam kelibut nak present, nervous suma ada, aku abaikan je kucing tu di khalayak ramai di tengah-tengah laluan. Lepas tu, lepas tu kan tetiba aku rasa serba salah. Ish. What if ada orang tersepak, tertendang or terpijak kucing kecik comel tu? Giler ah. Tragik. Isk.. Tapi aku pun kalut, aku biar je.


Malamnya aku mimpi pasal kucing. Mungkin ada kaitan dengan memori aku kat rumah. Anak-anak kucing masuk rumah. Mak aku bising. Aku tolong bawa keluar. Dan bagi ikan kat mak kucing. It did happen in real life. Somehow my brain suddenly released that memory in sleep.




Jiro & Keiko

Esoknya, pagi dalam perjalanan hendak ke Bilik Persidangan PPSK, aku jumpa anak kucing lagi! Bersama2 disaksikan cik anne. Aku hiraukan gak. Mau gak aku tolong angkat letak kat tepi jalan, tapi...Haihh. Apa la mak kucing ni suka sangat tinggalkan anak dia merayau-rayau.


Kesimpulannya, sayangilah kucing!!


Have you forgot that our beloved DORAEMON IS A CAT!!



Nya~


Noted by,
10:03pm, 31/03/11
chanz

6 comments:

  1. erkkk,haha
    lawak2, bila kaitkan dgn doraemon

    kongsi sikit
    http://ibnuabbas2009.blogspot.com/search?q=kucing

    ReplyDelete
  2. @izmer kan? - thanks for sharing. read it. in a muhasabah way. :)

    ReplyDelete
  3. an..an..an.....totte mo daisuki..Dora-E-Mon.....

    ReplyDelete
  4. miow-miow.. brand makanan ringan.. hehe =p

    ReplyDelete
  5. @cj - doraemonn~ <3

    @ramadan - bg makan kucing...

    @aminz - kucing comel kan?

    ReplyDelete

would love to hear your thoughts on this.. click "subscribe by email" to get my reply :)