Followers

Saturday, April 2, 2011

Lunch Diary #2 - Nasi Kak Wook!

Okeh. Kepada orang luar Kelantan atau orang yang tak pernah datang Kelantan, terutamanya Kubang Kerian/Kota Bharu.

Nah aku perkenalkan Nasi Kak Wook.

Setiap hari Jumaat (Jumuah Jumuah), lepas habis solat aku akan makan Nasi Kak Wook. Apa yang speselnya nasi ni?

Entah lah, Ajinomoto perhaps. Dan lemak nakal si trans fat.

Menu dia hanya nasi putih + ayam goreng + gulai + sambal. Harga dibahagikan mengikut kuantiti RM2.50, RM3, RM4, RM5...

Eh aku tak tunjuk gambar lagi eh. Tengok ler Nasi Kak Wook RM3 aku makan lunch hari ini. haha



Not palatable or appetizing? Try makan sekali tengok. Aku pun masa mula2 try rasa biasa je. Masa first yr ikut geng budak Sports Science yakni geng Adam try makan. Apa kebenda ni? Nasi gulai + ayam goreng je? Mana sayur????? Kalo setakat 2 potongan super kecik kacang panjang & terung bek tak payah.






Must be the MSG.

And the trans fat.

And the saltiness of sambal.

The unhealthy things of cos sedap!



P/S: Ada orang pesan nasi kak wook RM5 tadi masa tengah beli. Banyak nya ko makan...
 

Noted by,
2:52pm, 02/04/11
chanz

8 comments:

  1. hahaha, buat la kajian wei pasal nasi kak wok.......
    pastu kaji sekali apa yang aku tanya dulu.......
    sapa kak wok tu??
    bila nasi kak wok mula diperkenalkan??
    dan sebagainya.......
    hahahaha........

    ReplyDelete
  2. tau xpe..ramai gile beratur beli..suka ayam goreng dia je..
    sayur plak xde..
    aritue family dtg, xtau nak bawa makan mane..beli nasi kak wook..cam xberbaloi plak..haha
    sebab kat umah pun leh buat..haha

    tp mmg sedap..

    ReplyDelete
  3. aku ske nasik kak wook! :D
    nasik bajet pn~~ XD

    ReplyDelete
  4. lamenye rase tak makan nasik kak wook~ ade dkat 2 minggu kot D:

    ReplyDelete
  5. @dA - din ada jawapan.

    @ksol - tu ar..nk bawa gi mana famli selain kakwook untuk lunch eh?

    @nisah - haha sedap2

    @uteh - bek ko makan uteh. nak tinggalkan kelantan dah neh

    ReplyDelete
  6. tak ingat bila 1st tyme makan.
    tp mmg best.
    Prof Jamel Basha (lect Medrad) namakan nasi ni "nasi ayam potong seribu",hehe
    only in kelantan

    ReplyDelete
  7. haha... mcm sedap jea, nak gak..!!

    ReplyDelete
  8. @izmer - giler ah kene potong seribu..haha..aah only in kelantan

    @aminz - hehe...aku promote aku promote

    ReplyDelete

would love to hear your thoughts on this.. click "subscribe by email" to get my reply :)