Followers

Thursday, January 27, 2011

Kami Nak Mendidik Keusahawanan Sejak Kecil


Dunia ini penuh dengan orang tamak. Gilakan harta.

Kanak-kanak juga yang menjadi mangsa.

Kononnya melentur buluh dari rebungnya. Berniaga! Usahawan beb~

Huhu. Whatever.




Akhirnya aku mendapat jawapan merujuk pada entri aku: Mengapa Mereka Memanipulasi Kanak-Kanak.

Petikan dari utusan hari ini 27hb Januari 2011:

Kumpulan berkenaan menempatkan lebih 83 remaja berusia antara 10 hingga 18 tahun dipercayai menjalankan aktiviti berkenaan sejak sekian lama dan mengeksploitasi mereka atas alasan ia kurikulum berkonsepkan keusahawanan.

Sumber: utusan

Kalaupun nak didik menjadi usahawan, bukan begitu caranya sampai mereka tak diberikan pendidikan.

Itu sahaja.

P/S: Entri aku kebelakangan ini banyak pasal berita-berita yang berlaku di sekeliling kita. Rasanya aku boleh join beritasemasa.com ar.

Noted by,
10:06am, 27/01/41
chanz

4 comments:

  1. pada suatu hari, aku ke WCY dan pastu ada sorg budak hulur al mathurat.dia ckp harga 2 ringgit.aku kata xnak. dan aku pun seluk poket dan bg 40 sen pada dia.tp budak tu x layan 40 sen..dia nak 2 ringgit jugak..eksploitasi..

    tapikan apasal selalu budak2 tahfiz & anak yatim yg kena macam ni.huhu

    P/S:ko memang leh join dah berita semasa.tahniah!

    ReplyDelete
  2. something to do with al-arqam i guess...

    ReplyDelete
  3. betol2x..aku setuju....btw,,best tak crita green hornet tu??aku nak download ari tu..internet USMkk ni slow giler..huhu...-->
    http://aliefcmoi.blogspot.com/

    ReplyDelete

would love to hear your thoughts on this.. click "subscribe by email" to get my reply :)