Followers

Wednesday, July 6, 2011

Bersediakah Aku?

Bersediakah aku?

Hendak menempuh alam pekerjaan ni.

Sibuk cari kerja. Kononnya nak kerja. Sedangkan kat rumah terlalu rasa selesa. Zon selesa. Macam katak. kero kero~



Tapi, kalau fikir balik. Pernahkah aku bersedia?

Exam? Tak pernah langsung aku cover semua topik. Maknanya tak bersedia langsung. Akibatnya dapat la B. Paling kuat pun B+. A- tu..memang subjek yang aku usaha lebih.

Even nak pergi interviu ni, aku rasa tak bersedia langsung. First interviu. Segala apa benda resume, foto passport dan sijil fotostat takde. Lagi dua hari nak interviu, boleh ja aku siapkan semua tu! wahhaa~

Ni nak kerja ni. Ingat senang ke hidup bekerja. Nak hidup merantau lagi. Rumah sendiri. Segala bil bagai. Semua kena urus. Tanggungjawab kerja lagi. Kalau dulu student, takpe lagi kalo silap orang maafkan sebab berstatus "STUDENT". Kita masih dalam tanggungjawab supervisor etc. Kalau dah kerja, jangan harap la orang nak berhati lembut lagi..

huhu..

Bersediakah aku?

Aigoo~

Redah sajalah...

Soalan yang sama saya tanya pada anda..bersediakah anda?

P/S: Tanya sama pokok apa sebab goyang jawabnya angin yang goncang.

4 comments:

  1. kau dah dapat keje apa wei???
    bape gaji???
    hehehe.........

    ReplyDelete
  2. Yupp.. bila kerja ni, kene lebih serius dan bertanggungjawab.. tapi alah bisa tegal biasa.. mudah-mudahan dipermudahkan segala urusan.. =)

    ReplyDelete
  3. @dA - keje apa nya.

    @din & ramadan - redah la jawabnya

    ReplyDelete

would love to hear your thoughts on this.. click "subscribe by email" to get my reply :)