Followers

Tuesday, April 26, 2011

I choose you, Piplup!

Gua sedang main game Pokemon sekarang.

Pokemon Pearl.

Generasi keempat pokemon.

Gua dah main pokemon sejak dari generasi satu lagi.

Sejak dari Pokemon Blue, Crystal, dan Ruby gua suka main water type pokemon.





Squirtle, Totodile, Mudkip dan yang ini - Piplup.

Sebab water pokemon > rock pokemon.

Rock pokemon biasanya digunakan pada awal gym.

So gua akan stick dengan pokemon tersebut.

Gua pernah main fire type pokemon as starter, tapi kemudian gua abaikan dia sebab tak digunakan sangat.

Hah hah haha.

Gua guna perkataan "gua" sebab gua rasa nak duduk dalam gua main pokemon sampai gila.

Annoying tak gua guna "gua" kat sini?

Gua rasa macam sangat annoying.

Jom hiburkan hati nyanyi lagu pokemon supaya ada semangat nak main ye, encik syaz.
"I wanna be the very best, like no one ever was.
To catch them is my real test, to train them is my cause.
I will travel across the land, searching far and wide.
Each pokemon to understand the power that's inside"


Jom sama sama!


"POKEMON! Gotta catch 'em all!!!"


"It's you and me, I know it's my destiny"


POKEMON!


ohh You're my best friend
In a world we must defend


"POKEMON! Gotta catch 'em all!!"


A heart so true
Our courage will pull us through
You teach me and I'll teach you
Pokemon


(Gotta catch 'em all)


Yeah!


LOL

P/S: Teringat dulu kecoh Pikachu bermaksud Saya Yahudi/something like that. Gua tak peduli pun benda tu dulu walaupun abang/ayah gua suruh gua berhenti main. Sekarang gua rasa sangat LOL benda tu. Pikachu is a combination of ピカピカ pikapika which is Japanese onomatopoeia for sparkle and チューチュー chūchū which is the sound of squeaking!! Damess meleis!! Duhh! /facepalm

6 comments:

  1. hahaha......
    aku pon suka main pokemon time dulu......
    yang paling best main pokemon crystal........

    dulu main pokemon blue memang tak terlepas dari guna cheat, yang leh jadikan rare candy jadi banyak tu........
    hehehe.........

    ReplyDelete
  2. aku biasa pakai pokemon jenis api.mula dari crystal aku pakai api- cyndaquil, torchic.bakar semuanya.haha.kalau masa blue/red aku guna squirtle. grass pokemon apsal x guna? hmm.

    kontroversi pikachu dulu tu masa teori konspirasi baru nak naik aku rasa.haha

    ReplyDelete
  3. @dA - main2

    @matpit - oiii

    @din - grass tak best. renyah

    ReplyDelete
  4. waa...lama dah tak main Pokemon...dulu last main version Ruby kot..huuu.. awak buat sya nak main lg sekali...

    ReplyDelete
  5. hhehe....kalo nak men better maen yg latest pokemon black/white...2011 ni.grafik suma baru...best..nak link dl gtau je

    ReplyDelete

would love to hear your thoughts on this.. click "subscribe by email" to get my reply :)