Followers

Sunday, May 15, 2011

Baru Nak Kenal Sepupu

Hari ini, abang mak aku dari Johor mai rumah.

Haih.

Apalah.

Keluarga belah Johor yang mana sangat la yang aku kenal.

lol betul.

Sanak sedara memang overrated.

Aku dah tak ingat kali terakhir aku balik Johor. Lepas matrik maybe? wtflulz

Memula jumpa memang macam baru jumpa sepupu tu. Awkward je. Tapi bila dah stay sembang-sembang rasa cam dah kenal lama..Pelik. Maybe dah pernah jumpa kot masa kecik-kecik. Sekali dua. Mana aku tau. Atau maybe sebab adik beradik. Apa apa je la.


Tak boleh blah sepupu aku sorang ni sembang dengan aku try cakap Penang pulak...Saya kalau sembang dengan orang luar akan automatik tak cakap Penang da. Dah jadi habit kot.

Kalau sembang dengan kawan utara ja baru cakap utara haa...

Anyway bagus banyak adik beradik, boleh minta tolong. Ada "kabel" la kan kalo depa jadi bos ke apa. Nak keja ka apa ka. Well, Malaysia kan kaya dengan kronism dan nepotism. :sarcasm: :P

Tetiba teringat keluarga si aminzaki yang lagi la ramai sepupu. Berapa sepupu hang aminz? Aku baru je dua belah family. Tu pun tak kenai!! wahaha

10 comments:

  1. haha... create link kat aku punya blog ea, bagus2, promote blog aku, haha...
    sebelah fmly ayah aku ada 14 orang anak, ayah aku anak ke-7 dari 14 org (termasuk la imam muda Hizbur Rahman, pak cik aku tu), sebelah mak aku ada 7 orang adik beradik, mak aku anak ke 4, byk giler, tak kenal den di buatnya, haha....

    ReplyDelete
  2. imam muda tu anak ke 14 ke apa? haha...muka macam ustaz najib da.

    ReplyDelete
  3. sebelah ayah aku ada dua isteri, isteri pertama 7 anak, isteri kedua 7 anak, ayah aku sebelah isteri pertama anak yg ke 7, hizbur rahman tu sebelah isteri ke 2, ustaz najib pun sebelah isteri ke 2, huuuu

    ReplyDelete
  4. @aminz - haha...zuriat omar zuhdi..

    @izmer - sapa tua..?

    ReplyDelete
  5. sepupu ambo sume pd paras 10thn lebih tua. Xbest sembg,. Nasib la lahir lambat

    ReplyDelete
  6. @izmer - la ya ka..haha tak bestnya. sy ramai sebaya. ahak

    ReplyDelete
  7. la..ko pun ade keluarga belah johor ke? mai gi johor cuti sekolah ni ikut ksol balik johor, johor kat ne??

    fmly ksol pun besar gak..mak 14 adik beradik (tak termasuk isteri ke-2)
    ayah 9 adik beradik

    cam terkejut sebab sepupu suma dah besar2 bile balik semenanjung dulu..haha

    ReplyDelete
  8. waawaaa ya ka.. leh kawan dgn aminzaki kat atas ni..hahaha.

    johor kat kulai, spesifik lagi felda bukit batu. sebelah felda mawi tu..haha.. tapi mak/pak sedara suma ada kt johor bharu and mersing. biasa gi mersing je.

    ReplyDelete
  9. WAH , DAN-DAN . KABEL LHA SAGAT AN . BAGUS ! MEGERAT AN LAGI SILATURAHIM (:

    ReplyDelete

would love to hear your thoughts on this.. click "subscribe by email" to get my reply :)