Followers

Saturday, December 31, 2011

RECAP: chanz in 2011

Blog is a diary right? So aku nak recap sikit sebanyak pasal kisah hidup aku tahun 2011 yang takde la spesel mana, sama ja macam korang.



Januari

Hurm. Januari aku dimulakan dengan suatu perkara yang baru. Aku berpraktikal di Hospital Taiping. Banyak benda baru. Aku tinggal serumah dengan bangsa lain (serumah okay, bukan hanya sebilik). Dalam proses membiasakan diri dalam bulan pertama di Taiping. Minggu pertama praktikal aku demam. ahak. Sebab apa demam? Sebab URTI. Tekak ada inflammation. Then air pun tak cukup ambil. Dan Malaysia menang AFFSuzuki masa tu, Jumaat cuti, so bertambah la waktu cuti aku~

Dan, driving skill dipertingkat lagi. Biasa hujung minggu aku balik Nibong Tebal, so pagi Isnin tu subuh aku dah bertolak ke Taiping terus..hoho driving di kala gelap Subuh. (which sekarang aku kerja shif pagi aku drive Subuh2 gak)


Hafiz

Tepat 29 Januari 2011, 3 am, kakak aku lahirkan anak dia yang pertama. So aku dapat anak buah yang kedua..

Penghujung bulan Januari, aku dan famili pindah rumah. har har. Dari rumah depan sekolah rendah, aku pindah ke rumah depan sekolah menengah yang kedua-duanya dulu aku menuntut di situ.

Februari

Hurm..Apa jadi Februari? Rasanya kerja sibuk dengan praktikal je la. Tengok la post aku bulan Februari: rage, bed 11, housemen, unrage, dan biasalah, aku masih belum dapat lupakan masa lalu aku. Penyesalan, marah diri sendiri kerana tidak berani grab peluang.....hurm.

Mac

Praktikal di Taiping sudah tamat. Bulan Mac ini aku dan kawan Dietetik semua sibuk menyiapkan diri untuk present, present dan present. Present Special Unit, Present IPD dan yang paling best, Seminar. hehe. Serius, aku prepare slide tu, termasuk baca baca jurnal, hanya dalam dua minggu. Sebabkan tak prepare awal, nasib la kena baca jurnal satu hari suntuk....



19 Mac 2011, kami ada Dinner Diet. Terasa diri dihargai menerima plak anugerah dari junior...

Aku sangat suka bulan Mac. Sebab dalam bulan ini, ada dua individu telah dilahirkan yang membuatkan aku bahagia. Thanks to you~

April

Dah abeh present, kena pulak siapkan report, case report..Dan VIVA! haha. Dan final exam...Betul-betul FINAL punya..ditamatkan hanya dalam 3 hari..kejadah la. Pada 21 April..berakhirnya exam untuk aku..Takde dah nak gi jawab exam...

Oh lupa. BLOG! hakimchanz.blogspot.com kena serang malware. So aku tamatkan blog tu, save cache suma entri dan uploadkan ke chanzandtheblog~

Di saat ramai budak diet sudah pulang, aku masih stay....di USMKK yang aku despise.

May

Kisah hidup sebagai hikikomori yang super rilek bermula.. Aku fikir nak rehat dulu sebulan. Maraton game, anime, manga sume..ahak. Dan..mula berjinak-jinak dengan ASUS lappy..hehe


Tahun ini juga, baru aku mengenali sepupu-pupu belah mak aku..Ramai mak sedara n bapa sedara belah sana pun baru nak kenal...lol kejadah. Ini pun family reunion sebab adik mak aku ada kenduri di Kuantan..

Jun

Seusai result keluar, aku terus siapkan resume. Dan mula kalut cari kerja.. Sekian. Interviu pertama aku adalah dengan Watsons, sebagai Health Advisor..Position kat Penang, tapi aku silap. Pergi cakap pasal ikatan dengan JPA....

Antara game yang aku berjaya habiskan bulan ni: Golden Sun Dark Dawn

Julai

Masih lagi seorang hikikomori living a pointless life.. Duit semakin habis. Dan sibuk pergi interviu di KL.



Best nya hidup sebagai NEET, aku dapat join aktiviti bersama rakan-rakan, yeah aku gi camping untuk kali kedua! Dah la esoknya ada interviu clinical dietitian..hoho.

Ogos

Puasa datang lagi. Raya pun datang juga. Gunakan kesempatan hidup sebagai NEET berjalan-jalan raya dengan kawan. Ziarah rumah kawan yang tak pernah jumpa. Tak jadi balik Johor sebab tu jalan-jalan Penang je la.

Hadi

Dan pada 15 Ogos 2011, abang aku pula dapat anak beliau yang pertama..hoho..Bertambah lagi anak buah aku tahun ini. Semua hero. :D

September

In the middle of September, we still play out in the rain. Nothing to lose but everything to gain~



Tanggal 22 September 2011, aku dengan rasminya berkonvo dan terima ijazah! weee~

But...I don't know how to describe my feeling. Macam not really that excited pun ada. hurm.. Ini hanyalah suatu proses hidup. Semua orang mendapat ijazah, I guess.

October

Masih lagi NEET. Sebenarnya, dah jadi househusband pun ada. Jaga budak, tolong masak sikit-sikit, tolong kemas rumah, tolong basuh baju...har3...

November

Tarikh hari lahir yang unik pada tahun ini. A nice present as well~

Anyway, bulan 11 segala-galanya bertukar. Hidup aku tetiba jadi busy. Dari sangat rilek ke saaaangat busy. Agak terkejut pada minggu pertama bergelar catering dietitian..

Disember

Sedang ganbare dan bertahan sebagai catering dietitian. Bangun pagi 4.30 drive ke kerja. Shif petang pula balik pukul 8pm. Hujung minggu kena kerja. Nak deal dengan perangai staf. Nak deal dengan aduan komplen patient. Nak deal dengan permintaan bos. Nak deal dengan.....macam-macam... Dah la asyik tukar menu, asyik tak cukup makanan...Gua sudah tak larat.


Itu saja recap kisah chanz yang membosankan. Panjang benar post ini.

6 comments:

  1. " USMKK yang aku despise."

    Like seriously?

    ReplyDelete
  2. kiranya masa student lagi heaven la kan?? hehe

    ReplyDelete
  3. Ahaha.. lotsa things happen.. Happy new year!! Dont forget to think about your career projection k. :)

    ReplyDelete
  4. @hanisah - sebab tak dpt belajar bhs jepun sampai habis..haha. takde la serius. ada part yg kita suka & x suka kan..

    @ramadan - ughh career~ i'll think about it

    ReplyDelete
  5. that convo pic - i'm doing best impression to mimic the teddy bear!

    2012 surely will be better for us. How? Who knows.

    ReplyDelete
  6. @din - haaaaahaakkkkk...

    think positive! :)

    ReplyDelete

would love to hear your thoughts on this.. click "subscribe by email" to get my reply :)